Jäsenkirje

Jäsenkirje 1/2019

SUOMEN RAVINAISTEN LIITTO RY:N JÄSENYHDISTYKSILLE JÄSENKIRJE

Yleistä

Raviurheilu on yksi Suomen suosituimmista urheilulajeista.  Vuoden aikana raviradoilla paikanpäällä seuraa n. 670 000 katsojaa ja raveihin osallistuu n. 7000 hevosta ja vajaat 2000 ohjastajaa.

Harrastajavalmetajarekisteriin kuuluu yli 7000 henkeä.  Hevospelien kokonaisvaihto on 230 miljoonaa euroa vuodessa ja palkintoja maksetaan yli 18 miljoonaa euroa.  Suomessa raveja järjestetään joka päivä jouluaattoa ja joulupäivää lukuunottamatta.

Tässä kaikessa me Ravinaiset olemme kuka missäkin tehtävässä, pitämässä huolta että ohjastajat, hevosen omistajat ja hoitajat saavat kuumaa kahvia ja makkaraa ehkä keittoakin. Tästä työstä saadut varat käytämme raviurheilun tukemiseen parhaaksi katsomallamme tavalla.  Meitä tarvitaan. Tuhannet kiitokset kaikille Ravinaisille, jotka olette mukana tässä arvokkaassa talkootyössä.

Hyvää alkanutta ravivuotta 2019!

Kokoukset

Tampereella marraskuussa pidetyssä syyskokouksessa tehtiin hallituksen henkilövalinnat erovuoroisten osalta. Syyskokouksessa valittiin edelleen kolmivuotiskaudelle 2019-2021 erovuorossa olleet Tiina Arola, Helena Balac ja Marjo Saastamoinen.

Vuoden 2019 hallituksen järjestäytymiskokous pidettiin 12.1.2019 Helsingissä.  Liiton rahastonhoitajaksi valittiin  Eila Lehtovaara  ja  sihteeriksi Sanna-Maija Kokki.

Puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja valittiin liiton syyskokouksen yhteydessä marraskuussa 2018. Eija Toivonen toimii liiton puheenjohtajana ja Marjo Saastamoinen varapuheenjohtajana vuonna 2019.

Liiton vuotuiset Kevätpäivät 2019 järjestetään Kaustisen Seudun Ravinaisten ja Kokkolan Raviladyjen toimesta 6.-7.4.2019 Kokkolassa.

Majoitus on Hotel Kokkolassa aivan kaupungin keskustassa. Lounaat ja kokous ovat samoissa tiloissa, ainoastaan lauantain päivällinen ja illanvietto on Rock ´n Roll Dinerissa lähestulkoon kadun toisella puolella.

Kevätpäivät aloitetaan lauantaina 6.4.2019 klo.13.00 lounaalla.

Kevätpäiväpaketin  hinta on 93 euroa /henkilö kahden hengen huoneessa. Yhden hengen huoneen lisä on 32 euroa.

Ilmoittautumiset 10.3.2019 mennessä Anita Järvelälle anitairmeli.ja@gmail.com tai puhelimitse 040 5289 513.

Maksut myös 10.3.2019 mennessä Kaustisen Seudun Ravinaiset ry:lle tilille FI18 4912 2040 0085 96.  Viitenumeroa ei käytössä.  Viestiin osallistujien nimet huoneittain.

Muuta

Liiton talous on pysynyt kohtuullisen vakaana kuten vuoden 2018 tuloslaskelma osoittaa.

Muistattehan maksaa liiton jäsenmaksun, 70€ /yhdistys 31.3.2019 mennessä. Käyttäkää viitettä 6185 jäsenmaksun maksun yhteydessä, näin säästämme pankin kuluissa vuoden aikana huomattavan summan.

Tilinumero Nordea  FI81 1173 3000 6663 40.

SUOMEN RAVINAISTEN LIITTO RY:N PUOLESTA

Yhteistyöterveisin