Jäsenkirje

SUOMEN RAVINAISTEN LIITTO RY:N JÄSENYHDISTYKSILLE JÄSENKIRJE 1 / 2020

Yleistä

Suomen Ravinaiset ovat toimineet miesten rinnalla raviasioissa jo ties kuinka kauan.  1960-luvulla  Raviyhdistyksiin perustettiin naisjaostoja.

Tänä vuonna Suomen Ravinaisten liitto ry on toiminut 50 vuotta.

Maaliskuussa 1970 pidetyssä kokouksessa ravintola Laulumiehessä Helsingissä oli mukana 4 rekisteröityä yhdistystä, Ravinaiset ry, Lounais-Hämeen Ravinaiset ry, Pohjois-Hämeen Ravinaiset ry sekä Etelä-Karjalan ravinaiset ry.  Tällöin vahvistettiin vihdoin yhteisjärjestölle (liitolle)  säännöt, jossa nimeksi päätettiin Suomen Ravinaisten liitto ry.

Liiton rekisteröiminen tapahtui 20.10.1970.  Kotipaikkana on Helsinki.

Nykyään liittoon kuuluu 16 yhdistystä.

Naisten toiminta raviurheilun saralla on merkittävää.  Toimimme hevosten kasvattajina, valmentajina ja ohjastajina. Suuri joukko naisia on mm. ravitapahtumissa pitämässä huolta että ohjastajat, hevosen hoitajat ja omistajat saavat kuumaa  kahvia ja makkaraa ehkä keittoakin. Tästä työstä saadut varat käytämme raviurheilun tukemiseen parhaaksi katsomallamme tavalla.

Monelle ravinaiselle kiinnostus hevosurheiluun ja viihtyminen ravi- ilmapiirissä on lapsuuden perua tai aviopuolison mukanaan tuomaa. Monet jäsenet ovat tulleet mukaan ystäviensä kautta.

Meitä tarvitaan. Tuhannet kiitokset kaikille Ravinaisille, jotka olette mukana tässä arvokkaassa työssä hevosurheilun saralla.

Hyvää alkanutta ravivuotta 2020!

Kokoukset

Tampereella marraskuussa pidetyssä syyskokouksessa tehtiin hallituksen henkilövalinnat erovuoroisten osalta. Syyskokouksessa valittiin edelleen kolmivuotiskaudelle 2020-2022 erovuorossa olleet Eija Toivonen, Eila Lehtovaara ja Sanna-Maija Kokki.

Vuoden 2020 hallituksen järjestäytymiskokous pidettiin 11.1.2020 Helsingissä.  Liiton rahastonhoitajaksi valittiin edelleen Eila Lehtovaara ja  sihteeriksi Sanna-Maija Kokki.

Puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja valittiin liiton syyskokouksen yhteydessä marraskuussa 2019. Eija Toivonen toimii liiton puheenjohtajana ja Marjo Saastamoinen varapuheenjohtajana vuonna 2020.

KEVÄTPÄIVÄT 2020

Liiton vuotuiset Kevätpäivät 2020 järjestetään Satakunnan Ravinaiset ry:n toimesta Porissa 28.-29.3.2020.

Majoitus on Hotelli Vaakunassa aivan kaupungin keskustassa osoitteessa Gallen-Kallelankatu 7. Lounaat, lauantain ohjelma osittain ja sunnuntain kokous ovat samoissa tiloissa. Ainoastaan lauantain iltatilaisuus ruokailuineen ja iltaohjelmineen pidetään Porin raviradan ravintolakatsomossa, jonne järjestetään yhteiskuljetus hotellilta.

Kevätpäivät aloitetaan lauantaina 28.3.2020 klo 13.00-14.15. lounaalla ja ilmoittautumisella. Erillisenä liitteenä ohjelma, johon voi tulla tarvittaessa pieniä muutoksia.

Sunnuntaina 29.3.2020 Aamiainen on tarjolla klo 7.30 alkaen. Klo 11.00-12.00 SRNL:n vuosikokous.  SRNL:n hallitus kokoontuu sunnuntaina klo 10.00-11.00.

Päivien päätöslounas klo 12.00 alkaen.

Kevätpäiväpaketin  hinta on 98 euroa /henkilö kahden hengen huoneessa. Yhden hengen huoneen lisä on 26 euroa eli paketin hinta yhteensä 124 euroa. Varattavissa on myös rajoitettu määrä 3 hengen huoneita ja silloin paketin hinta on 90 euroa /henkilö.

Ilmoittautumiset viimeistään 28.2.2020 mennessä Raili Koivistolle sähköpostitse raili.koivisto@suomi24.fi  tai puhelimitse 050-3529425.

Maksut myös 28.2.2020 mennessä Satakunnan Ravinaiset ry:lle tilille

FI92 2297 2100 0082 61.  Viitenumero 13000.  Viestiin osallistujien nimet huoneittain.

Muuta

Liiton talous on pysynyt kohtuullisen vakaana kuten vuoden 2019 tuloslaskelma osoittaa.

Muistattehan maksaa liiton jäsenmaksun, 70 € /yhdistys 31.3.2020 mennessä.  Käyttäkää viitettä 6224 jäsenmaksun maksun yhteydessä, näin säästämme pankin kuluissa vuoden aikana huomattavan summan.

Tilinumero Nordea  FI81 1173 3000 6663 40.

SUOMEN RAVINAISTEN LIITTO RY:N PUOLESTA

Yhteistyöterveisin

Eija Toivonen                                                              Sanna-Maija Kokki

puheenjohtaja                                                             sihteeri