Jäsenkirje

SUOMEN RAVINAISTEN LIITTO RY:N JÄSENYHDISTYKSILLE

JÄSENKIRJE 2 / 2020

Hyvät Ravinaiset

Ravivuosi 2020 oli maaliskuusta alkaen poikkeuksellinen Koronapandemian vuoksi.
Nyt ollaan päästy aloittamaan ravitoimintaa. Kuninkuusravit ajettiin vielä poikkeusoloissa.
Paikalle otettiin päivittäin 1000 katsojaa. Vuoden 2020 kuninkaallisina palkittiin Evartti ja Virin Camilla.

Kuninkuusravien yhteydessä ei palkittu aikaisempien vuosien tapaan vuoden suosikkiohjastajaa. SRNL:n hallitus päätti 8.8.2020, että kuluvana vuonnakin palkitaan suosikkiohjastaja. Palkituksi tuli Antti Tupamäki Petäjävedeltä. Palkitseminen tapahtui
Vermossa Finlandia ja Suuri Suomalainen derby-ravien yhteydessä.
Vuoden 2020 ravinaiseksi valittu Miia Salminen palkittiin myös Suuri Suomalainen Derby-ravien yhteydessä 5.9.2020.

Miia Salmisen valinnan perusteena olivat hevosen valmennukseen ja ohjastamiseen liittyvä toiminta sekä toiminta raviurheilun markkinointitehtävissä. Toiminnallaan hän edistää raviurhelun myönteistä julkisuuskuvaa.
Mainitsemisen arvoista on myös se, että Solvallan Elitloppet -raveissa keväällä oli mukana mm. Katja Melkon valmennettava Elian Web sekä Pia Huusarin valmennettava Chief Orlando. Huolimatta siitä, että finaalipaikat jäivät saavuttamatta oli hienoa työtä naisvalmentajiltamme.

Suomen Hippos Ry:n valtuuskunta on pitänyt pari kokousta kesäkuun aikana. Esille nousivat mm. hevosen omistamisen houkuttelevuuden parantaminen, kasvatustoiminnan kysynnän kasvattaminen ja kilpailevien hevosten määrän varmistaminen. Edellämainittuja asioita varten nimettiin Hippoksen hallituksen toimesta seurantaryhmä, jonka toimiaika on 30.11.2020 asti.
Kevätpäivät ja vuosikokous 2020 Satakunnan ravinaiset ry;n emännöiminä maaliskuun lopulla jäi toteutumatta Koronapandemian vuoksi. Päiville oli ilmoittautuneita lähes 70 ravinaista.
Pitämättä jääneen vuosikokouksen asiat käsitellään syyskokouksen 21.11.2020 asioiden yhteydessä.
2021 keväällä vietettävien Kevätpäivien järjestäjä on vielä avoin.
SRNL ry:n SM-ajo ajetaan 11.9.2020 Oulussa yhteistyössä Muhoksen Ravinaiset ry:n kanssa kahtena lämminverilähtönä. Asiasta on lähetetty tieto sähköpostitse yhdistysten puheenjohtajille ja sihteereille ohjastajien nimeämiseksi.

Liiton syyspäivä ja vuosi- ja syyskokous lauantaina 21.11.2020
Syyspäivä pidetään Tampereen teatterin lämpiössä. Päivä aloitetaan klo 11.00 nostamalla
malja 50-vuotiaalle Suomen Ravinaisten liitto ry:lle. Päivä jatkuu sen jälkeen kokouksella.

Kokouksen yhteydessä järjestetään liiton arpajaiset, joihin toivotaan yhdistyksiltä arpajaispalkintoja. Kokouksen jälkeen on ruokailu samassa tilassa. Lounaan jälkeen klo 14.30 alkaen näemme hittikomedian ”Peter Pan menee pieleen”.
Komediassa on luvassa posketonta menoa, taistelua valokeilasta, lentämistä ja yhteentörmäyksiä.
Syyspäiväpaketin hinta on 60 € sisältäen kokouksen, lounaan (rose-pippurihärkää ja rosmariiniperunoita, jälkiruokana kahvi ja makeiset) sekä teatterin. Pelkkä kokous ja lounas 23 euroa.
Tampereen teatteri on huomioinut turvallisuusseikat. Katsomon kokoa on pienennetty 450 paikasta 200 paikkaan ja joka toinen istuin on poistettu käytöstä. Katsomo on numeroimaton, mutta ryhmien kanssa sovitaan etukäteen tietty katsomolohko, jotta ryhmän paikat saadaan lähekkäin toisiaan. Koska teatteriliput täytyy lunastaa hyvissä ajoin, kuukautta ennen, niin pyydämme sitovatilmoittautumiset 15.10.2020 mennessä Eila Lehtovaaralle puh. 0400 713 645 tai
sähköpostilla eila.lehtovaara@windowslive.com. Myös mahdolliset erikoisruokavaliot ilmoitetaan etukäteen Eilalle.
Syyspäiväpaketin maksut pyydämme suorittamaan yhdistyksen tilille FI 81 1173 3000 6663
40 ehdottomasti viimeistään 20.10.2020. Viitenumero 6240.

SRNL:n korua on saatavilla hintaan 45 euroa. Tilauksen voi tehdä Eila Lehtovaaralta.
Jos teillä on asioita, joita haluatte hallituksen käsiteltäväksi, niin ottakaahan yhteyttä hallituksen
jäseniin. Voimme pitää tarvittaessa myös sähköpostin sekä puhelimien avulla yhteyksiä, jolloin
säästetään huomattavasti aikaa sekä rahaa.

SUOMEN RAVINAISTEN LIITTO RY:N PUOLESTA

Yhteistyöterveisin

Eija Toivonen                                                              Sanna-Maija Kokki

puheenjohtaja                                                             sihteeri